Skip to main content

The Last Ariffians

Hey what's up guys... Dalam entry kali ni aku nak share serba sedikit tentang ex classmate aku. So masa form 5 dulu aku sekolah Kat SMK Tendong kelas 5Arif, the one and only science stream class kat skolah aku. So aku ni dalam kelas pandai la maksud nya, kelas jer pandai tapi kami kurang. Full strength 20 orang, 13 orang bunga 7 orang kumbang. Yaa.. kaum ADAM dalam kelas kami merupakan species  yang teracam. Faham faham jer la lelaki ni pemalas tambah pulak subjek science stream ni susah memang tak ramai la yang minat kan. 
         the last Ariffians sebab kelas kitorang last pakai name Arif


Macam biasalah setiap kelas mesti Ada yang budak bising, skema, kaki tidur, geng ulat buku, pemalas,pendiam dan banyak lagi.  So dalam kelas aku lah yang pemalas home work kadang siap kadang tak. Kadang kadang function aku untuk memeriahkan kelas dengan menyakat classmates aku. Dulu kerja menyakat orang ni selalu aku buat sampai satu tahap bila aku nak berpaling Ke belakang pon dorang kata aku nak nyakat dorang. Sekarang dah tak buat dah pencen dah insaf dah. 


ni geng  geng budak rajin.... Rajin baca buku, rajin membebel......haaa... Senang citerrr semua rajin dorang ade. 


Haaaaa..... Kalau nak tahu ni la geng kak long kawasan. Hahaha.. Jk. Salah sorang Dari mereka ni adalah yang paling tua dan sorang yang paling muda dalam kelas kami. Sorang 11 Jan sorang 14 Dec. Dorang ni antara yang paling rajin dalam kelas. Cikgu takde jer terus buat study group. Haaa....  Masa ni bahaya kalau sorang buat bising sikit jerr terus kene dorang marah, bebel . Lagi bahaya bila Salah sorang Dari mereka ni buka mata Annabelle dia🙄. Wuisshh seram doo sampai dapat nightmare aku malam tu😨😫.
 KP sekolah entah ketua pengawas Kerr ketua penjahat.  


So,  ni Salah sorang kawan baik aku dalam kelas. Dia ni ketua pengawas semua budak budak sekolah takut dia. Takde la garang sangat muka tu jerr yang nampak garang tapi dalam hati ada taman. Om puteh cakap don't judge a book by its cover haaaa giterr.... Dia ni aktive jugak la dalam sukan, budak silat ni jangan main main. Dia ni paling hebat main chess. Nombor 2 dalam ppd. Dah tido pun main chess ,makan main pon chess ,gilerr tak hebat.
 sek kito tok rama tapi kito ado 

OK ni la kumbang kumbang the last Ariffians. Semua single single lagi. Berkenan???  Boleh pm tepi. So,  kita start dengan yang kanan dulu. Nama dia Mohammad Noor Naimie, aku panggil mi. Dia ni budak bola tampar jersi number 11 memang sepadan dengan bulan kelahiran dia bulan 11 . Next, Syafiq Ashraf ,aku panggil capik.  Dia ni budak baru . Pindah masuk selepas  cuti CNY tapi boleh gurau masuk air dengan kitorang. Next yang tersembunyi kat belakang tu (xsoh dok nusuk la mg tu besar sene napok). Nama dia Muhammad Afiq aka bear🐻, aku panggil apik. Dia ni budak komputer gamer la senang kata . Yang tengah tu tak payah citer dah. Nama dia Muhammad Aiman Haikal. Kerendahan dia ni sangat tinggi📈. Yang sebelah aku yang satu lagi tu nama dia Fahmi Mifzal, aku panggil pami. Dia ni president kelab silat sekolah. OK yang last ni nama dia Atiq Irfan, aku panggil atiq. Dia ni budak archery🏹, hebat memanah sampai peringkat antarabagsa. Bukan sukan memanah jerr hebat nak manoh hati orang pon hebat jugak dia ni 💘.
ni PKP sekolah penolong ketua pengawas 



Ok last,  dia ni penolong ketua pengawas II. Nama Ainin Sofia. Dia ni seorang yang seba boleh bagi her tugas papepon semua dia boleh buat , jadi Mc majlis  handle budak, arrr senang citer semua boleh sampai dapat anugerah best student overall masa graduasi hari tu. Dia ni jugak budak silat. Takde la hebat sangat biasa biasa jer janji ada ilmu silat cukup la kan. Dia baik selalu tolong aku time susah. Dia ni lah antara kawan perempuan yang rapat dengan aku. Susah senang bersama. Haaa... Dia ni single lagi kalau berkenan boleh pm tepi yar. 

So sampai sini saja la entry aku Kali ni. Kalau nak cakap pasal semua classmates aku ni esok pon takkan habis la kan. Kelas aku ade doraemon, panda, biawak, bear, ikan buntal dan banyak lagi. Haaa...  Dah macam zoo dah kan. Ok bertemu lagi di entry seterusnya. 
Stay safe guys. Duk umoh senyak². Jange tubik rumoh nnt poklih igak. 

Comments

Popular posts from this blog

BOT NAGA 🐲

Haiii pembaca pembaca entry saya sekaliannnn !!! Ni entry aku yang ke 13 ( waa tasabar nak habiskan blog ni hahah) So agak agak aku nak cerita pasal apa eh kalini ? Haaa nak tau ? Jom bacaaa Haa cuba teka apa kitorang buat ni ?? Ini adalah sesi perkenalan kitorang kepada sukan air yang diberi nama dragonboat (ahh gitchew) Masa ni senior senior dan jurulatih dan tak lupa jugak officer ajar kitorang cara cara nak kayuh dragonboat. Haa nak kayuh ni bukan kayuh suka hati je tau sebab dia ada cara dia . Masa ni hari pertama kitorang turun boathouse and belajar benda baru. Memang la penat tapi bila kita dapat belajar benda yang baharu, mesti kita rasa seronok kan ? Haa kalau ada apa apa aktiviti just join je sebab ia akan menjadi kenangan kita pada masa akan datang and tak semua orang akan merasa apa yang kita lakukan . Gitcheww Okay cuba teka apa kitorang buat ni ?? Haa ni namanya daam keadaan rest. Pendayung ni ta boleh sesekali letak kat atas lantai , simen atau tanah. Sebab nanti dia cep

Nearest Park from my Home town

  HI GUYS  Let me talk about the nearest park from my home town to you guys. GUNUNG LEDANG Source : Google  Source :Google  Gunung Ledang National Park lies simply inside Johor's fringe with Melaka, around 30 km from the town of Muar. The recreation center encompasses the famous Mount Ophir, presently called Gunung Ledang, which is 1,276 meters high. As per a sign at the passage to the recreation center, Gunung Ledang is Malaysia's 64th most elevated mountain and the 6th generally hard to ascend, be that as it may, as should be obvious from the more point by point list on myMalaysia Mountains page, Ledang is in reality just the 134th most elevated pinnacle, and it doesn't rank in the best 20 tops as far as trouble. SOURCE : GOOGLE  There are different legends relating to the mountain including an otherworldly princess, gold and silver stores, the renowned warrior Hang Tuah and that's only the tip of the iceberg. It is viewed as a profound spot. One of the rumored roots

Brunei.Daruss.Salam

بسم الله الرحمن الرحيم . Assalamualaikum.So today I will share to you guys about my last year experience raya in Istana Nurul Iman in Brunei Darussalam.So,actually Brunei is my second hometown besides Kelantan. I will share to you guys a little bit about Brunei. (Source : Google Images) So,Brunei Darussalam is located on the north coast of the island of Borneo in Southeast Asia.The capital city is Bandar Seri Begawan.So,I will share about my last year experience raya in Brunei. (One day BEFORE RAYA) So,basically Brunei Raya is one day late before Malaysia.So,I came to Brunei on the first day Raya in Malaysia.I came to Brunei by ferry through Brunei-Labuan Ferry Express. This is my picture at the ferry while waiting the ferry to arrive.The estimated time arrival(ETA) is about 1 and 45 minutes.So,after that we all go to our relative house at Tutong.We arrive at my relative house about 1830 hours.It is so happening night before raya in my relative house. (T