Skip to main content

FRIENDSHIP NEVER ENDS!

Assalamualaikum semua ! Harini aku nak share dengan korang kisah aku dan  sahabat-sahabat aku masa aku sekolah menengah dulu. Dari form 1- form 3 je la untuk 'entry' kalini. Masa aku form 4 kebanyakan daripada sahabat-sahabat aku pindah sekolah lain. Tapi, itu bukanlah alasan untuk kami 'gathering' setiap tahun paling tidak pun setahun sekali.



gambar kat atas tu adalah kali pertama kami 'gathering' ala-ala reunion masa form 4 bulan 3. masatu, ramai yang dah pindah. waktu tu jugak kami sambut birthday salah sorang daripada sahabat kami. dalam gambar tu, tak semua batchmates aku dapat datang. tapi, itu pun dah kira okay sebab apa yang kami rancang, kami dapat laksanakan dengan kehendak-Nya juga. Alhamdulillah. hehehe. 

BBQ ft REUNION
 kali ni, kami buat makan-makan, santai-santai dengan batch kami dan batch senior-senior kami. masa ni, boleh dikatakan hampir semua batchmates aku join. yang dari taiping, kuala kangsar, bidor semua join event malam tu. tu adalah antara detik-detik terindah la masa aku kat smk anderson dulu.






abaikan meja yang selerak tu





yang ni, kami iftar sama-sama lepastu lepak santai kat Taman Rekreasi Sultan Abdul Aziz atau orang panggil Padang Polo je. huhuhu. diorang tu adalah antara sahabat aku yang paling aku baik dan memang ngam la. bahasa lainnya, ni la geng masuk air. kalau hangout ke, lepak ke, kebanyakannya dengan diorang lah sbb dengan diorang la aku rapat. 

holiday lepas pt3
gambar tu adalah kali pertama kitorang pergi rombongan sama-sama sekitar Kuala Lumpur dan Bandar Melaka. Itulah kenangan paling manis sepanjang 3 tahun aku dengan batchmates aku. Masa rombongan tu jugaklah terciptanya kenagnan pahit dan manis aku dengan sahabat-sahabat aku. 







Sebenarnya, di sebalik akrabnya persahabatan kami, ada bebrapa individu-individu yang memupuk semangat kami tu. Cikgu-cikgu itulah yang sering dan tak pernah putus beri sokongan kepada kami. Mereka jugalah tulang belakang di sebalik kejayaan kami hingga ke hari ini. yang pakai baju melayu 'light green' dan cikgu-cikgu perempuan dalam gambar pertama tu la yang selalu plan untuk menyatukan kami semua. Terima Kasih cikgu.


Comments

Popular posts from this blog

Nearest Park from my Home town

  HI GUYS  Let me talk about the nearest park from my home town to you guys. GUNUNG LEDANG Source : Google  Source :Google  Gunung Ledang National Park lies simply inside Johor's fringe with Melaka, around 30 km from the town of Muar. The recreation center encompasses the famous Mount Ophir, presently called Gunung Ledang, which is 1,276 meters high. As per a sign at the passage to the recreation center, Gunung Ledang is Malaysia's 64th most elevated mountain and the 6th generally hard to ascend, be that as it may, as should be obvious from the more point by point list on myMalaysia Mountains page, Ledang is in reality just the 134th most elevated pinnacle, and it doesn't rank in the best 20 tops as far as trouble. SOURCE : GOOGLE  There are different legends relating to the mountain including an otherworldly princess, gold and silver stores, the renowned warrior Hang Tuah and that's only the tip of the iceberg. It is viewed as a profound spot. One of the rumore...

habit

morning guys !   aku nak share pasal habit aku, semua orang ada habit kan ? so habit aku ni aku suka dengar lagu kanak kanak huhu ^-^ sebab aku memang suka dengar lagu, kadang kadang bila adik aku buka tv ke youtube ke aku tumpang ah menyelit senyap senyap tak pun pasang telinga hehe.  so lagu yang pemes sekarang mestilah didi & friends (sape je taktahu en), suka betul aku kalau adik aku buka lagu tu mesti aku akan curi curi tengok HAHAHAHA. aku suka lagu ni sebab aku rasa aku ni masih muda 😋 hehehehe  lagu kedua pulak aku suka dengar lagu omar & hana sebablagu lagu ni semua tentang islam. bagi aku lagu ni bagus kalau dideahkan kepada anak anak yang sedang membesar sebab dapat lah juga untuk diorang mengenal adab dalam islam.  chichi & chacha apa kurangnya best juga kalau dengar. kadang kadan boleh tambah ilmu pengetahuan sebab dalam cerita ni (cerita ke lagu ea ? whatever lah) akan ada satu slot yang menguji ota...

The Last Ariffians

Hey what's up guys... Dalam entry kali ni aku nak share serba sedikit tentang ex classmate aku. So masa form 5 dulu aku sekolah Kat SMK Tendong kelas 5Arif, the one and only science stream class kat skolah aku. So aku ni dalam kelas pandai la maksud nya, kelas jer pandai tapi kami kurang. Full strength 20 orang, 13 orang bunga 7 orang kumbang. Yaa.. kaum ADAM dalam kelas kami merupakan species  yang teracam. Faham faham jer la lelaki ni pemalas tambah pulak subjek science stream ni susah memang tak ramai la yang minat kan.           the last Ariffians sebab kelas kitorang last pakai name Arif Macam biasalah setiap kelas mesti Ada yang budak bising, skema, kaki tidur, geng ulat buku, pemalas,pendiam dan banyak lagi.  So dalam kelas aku lah yang pemalas home work kadang siap kadang tak. Kadang kadang function aku untuk memeriahkan kelas dengan menyakat classmates aku. Dulu kerja menyakat orang ni selalu aku buat sampai satu ...