Skip to main content

Shah Alam..Tempat Lahirku....


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua!

Sihat ke semua? Okay pada blog kali ini cerita yang aku nak sampaikan ialah tentang Shah Alam di Selangor laitu tempat lahirku. Kepada sesiapa yang tidak tahu Shah Alam merupakan ibu negeri bagi negeri Selangor Darul Ehsan. Apa yang aku nak sampaikan kali ini ialah tempat-tempat menarik yang boleh korang lawati bila korang datang ke sini.


( source : google image )

Tempat pertama yang korang boleh pergi ialah Masjid Negeri Shah Alam. Masjid ini merupakan lambang kemegahan bagi negeri Shah Alam. Kalau korang nak tahu kubah masjid ini adalah kubah terbesar di dunia. Masjid ini terletak di tepi Tasik Shah Alam dan betul-betul di Pusat Bandar Shah Alam.

( source : google image )

Seterusnya tempat yang boleh korang kunjungi ialah Taman Botani Shah Alam. Tempat ini bagi aku sesuai untuk orang yang sukakan aktiviti lasak dan alam semulajadi. Tempat ini amat sesuai dijadikan tempat riadah pada waktu hujung minggu kerana di sini korang boleh berbasikal sambil menikmati kehijauan alam, berjoging dan lain-lain lagi.


( source : google image )
Selain itu, korang juga boleh berkunjung ke I-City Shah Alam yang terletak di Seksyen 7 Shah Alam.
Di sini terdapat shopping mall yang baru dibuka pada tahun lepas dan pada waktu malam korang boleh menikmati pokok-pokok berlampu yang ada di sini. Di sini juga terdapat Rumah Salji bagi yang ingin merasai pengalaman musim sejuk. Walau bagaimanapun kos untuk agak mahal dan tinggi.

( source : google image )




Akhir sekali, aku nak cadangkan korang satu tempat makan yang menarik yang ada di Shah Alam laitu Restoran Aroma Hijrah yang terletak di TTDI. Restoran ini menawarkan makanan daripada Arab seperti nasi arab dan kebab daging. Restoran ini juga sesuai diadakan untuk majlis makan malam keluarga dan sambutan hari jadi. Harga makanannya juga amat berpatutan sesuai dengan kelazatan makanannya dan restoran akan penuh setiap kali hujung minggu di setiap cawangan.

Comments

Popular posts from this blog

Nearest Park from my Home town

  HI GUYS  Let me talk about the nearest park from my home town to you guys. GUNUNG LEDANG Source : Google  Source :Google  Gunung Ledang National Park lies simply inside Johor's fringe with Melaka, around 30 km from the town of Muar. The recreation center encompasses the famous Mount Ophir, presently called Gunung Ledang, which is 1,276 meters high. As per a sign at the passage to the recreation center, Gunung Ledang is Malaysia's 64th most elevated mountain and the 6th generally hard to ascend, be that as it may, as should be obvious from the more point by point list on myMalaysia Mountains page, Ledang is in reality just the 134th most elevated pinnacle, and it doesn't rank in the best 20 tops as far as trouble. SOURCE : GOOGLE  There are different legends relating to the mountain including an otherworldly princess, gold and silver stores, the renowned warrior Hang Tuah and that's only the tip of the iceberg. It is viewed as a profound spot. One of the rumore...

habit

morning guys !   aku nak share pasal habit aku, semua orang ada habit kan ? so habit aku ni aku suka dengar lagu kanak kanak huhu ^-^ sebab aku memang suka dengar lagu, kadang kadang bila adik aku buka tv ke youtube ke aku tumpang ah menyelit senyap senyap tak pun pasang telinga hehe.  so lagu yang pemes sekarang mestilah didi & friends (sape je taktahu en), suka betul aku kalau adik aku buka lagu tu mesti aku akan curi curi tengok HAHAHAHA. aku suka lagu ni sebab aku rasa aku ni masih muda 😋 hehehehe  lagu kedua pulak aku suka dengar lagu omar & hana sebablagu lagu ni semua tentang islam. bagi aku lagu ni bagus kalau dideahkan kepada anak anak yang sedang membesar sebab dapat lah juga untuk diorang mengenal adab dalam islam.  chichi & chacha apa kurangnya best juga kalau dengar. kadang kadan boleh tambah ilmu pengetahuan sebab dalam cerita ni (cerita ke lagu ea ? whatever lah) akan ada satu slot yang menguji ota...

The Last Ariffians

Hey what's up guys... Dalam entry kali ni aku nak share serba sedikit tentang ex classmate aku. So masa form 5 dulu aku sekolah Kat SMK Tendong kelas 5Arif, the one and only science stream class kat skolah aku. So aku ni dalam kelas pandai la maksud nya, kelas jer pandai tapi kami kurang. Full strength 20 orang, 13 orang bunga 7 orang kumbang. Yaa.. kaum ADAM dalam kelas kami merupakan species  yang teracam. Faham faham jer la lelaki ni pemalas tambah pulak subjek science stream ni susah memang tak ramai la yang minat kan.           the last Ariffians sebab kelas kitorang last pakai name Arif Macam biasalah setiap kelas mesti Ada yang budak bising, skema, kaki tidur, geng ulat buku, pemalas,pendiam dan banyak lagi.  So dalam kelas aku lah yang pemalas home work kadang siap kadang tak. Kadang kadang function aku untuk memeriahkan kelas dengan menyakat classmates aku. Dulu kerja menyakat orang ni selalu aku buat sampai satu ...