Skip to main content

Pulang

Assalamualaikum & salam sejahtera...peace yo.😁✌️
Haaaa...bertemu lg kita dlm entry kali ni.
So,kali ni mungkin saya cuma mau share skit laa tentang perjalanan pulang.
Kenapa? seperti yg kita semua sedia maklum, skrg ni ada satu wabak merbahaya yg melanda negara kita ni kan? Jadi perjalanan kali ni mungkin agak "risky" laaaa.

OK,dipendekkan ceritanya,
Tiket penerbangan saya ialah pada 19/03/2020 iaitu hari khamis lepas.Sblm tu,kami student Alam dah boleh balik pada 17/03/2020(slps perutusan khas PM pada  malam sebelum tu).Jadi,saya pn follow laaa sorang member balik ke rumah utk sementara waktu.

(sumber:google)

Selepas tu,seperti yg kita semua dah maklum,pada hari pertama perintah kawalan pergerakan,ada satu isu yg timbul mengenai pelajar2 IPTA dan IPTS.Sbb masa tu berpusu pusu pelajar nak balik rumah,yg dekat xpalaaaa tapi yg jauhhhhhh...hmmmm.(x perlu laaa utk saya ceritakan eh...heheh).

Jadi,disebabkan isu yg timbul tu,mlm tu juga iaitu pada 18/03/2020 ada satu lagi perutusan PM diadakan.Kalini mmg berkaitan utk para pelajar.Selepas sahaja perutusan tersebut selesai,saya pn dpt notifikasi yg yg menunjukkan banyak penerbangan akan dibatalkan.Haaaaa...dekat sini laaa start ceritanya,masa ni hanya tuhan ja tahu mcm mna berdebar nya hati sbb risau kalau penerbangan saya juga turut dibatalkan.Sblm tu, mmg ada terfikir perkara mcm tu akan jadi,tapiii dah tetapkan hati nak balik kan.So yakin je laaaa.

Keesokan paginya,saya pn search laa dekat google sbb nak tahu status penerbangan saya,masa ni smua dah risau dah termasuk laaaa sorang kakak saya(xpernah2 pn dia nak ws selama ni) dan mak ayah jgn ckp laaa...mmg laaa terlebih risau...apa2 pn mujurlahhhh, penerbangan saya tidak dibatalkan sbb saya menaiki penerbangan MAS airlines dan yg saya dapati, hanya penerbangan Air Asia dan penerbangan antarabangasa sahaja yg telah dibatalkan.Pada masa tu mmg bersyukur sngt lahhh,sbb bukan senang nak pulang ke Sabah ni bila dah duduk jauh.hmmm.
(jadual penerbangan 18:20  MH 2638)

OK,buat masa ni masalah pertama dah selesai,yg kedua pula masalah tentang keadaan sepanjang perjalanan pulang.Sbb dlm perjalanan akan bertemu ramai org kan, lagi2 masa dekat KLIA.Apa2 pn preparation dah buat,jadi kena bulatkan hati, buat langkah2 keselamatan yg perlu,pakai mask dan seterusnya.Selepas tu,saya pn mengorak langkah dgn berhati hati berangkat menuju ke KLIA.

Sesampainya d KLIA,saya agak happy juga laaa sbb dpt jumpa sorang ex schoolmate.Lama plan mau jumpa syukurlah boleh jumpa masa ni.hahhhaha.Mula2 filght x sama,tapi lepas berunding dekat kaunter dpt lah kami 1 flight plus duduk sebelah lg.Heheh.Tidak laaa saya keseorangan dalam kapal terbang nnt.
                                                     (suasana sekitar ruangan menunggu) 

                                                            (sefoto sebelum berlepas)

Alhamdulillah, setelah penerbangan selama lebih kurang 2 jam 40 minit,kami pun tiba di destinasi yg ingin dituju iaitu KKIA.
                                                              (sefoto setelah tiba) 

Usai saja ambil gambar, saya pun terus masuk ke dalam kereta tanpa bersalaman dgn org tua dan kakak yg dtg memjemput. Bukan apa, sebagai langkah keselamatan sbb khuatir kalau2 ada virus merbahaya.Sampai sahaja di rumah, tanpa berlengah saya terus mandi dan bersihkan badan. Selesai itu, barulah bersalaman dgn smua isi rumah. Heheh. 

Jadii, skrg niii duduklah diam2 di rumah. 
Haaaa... Tu sahaja laaa apa yg hendak saya sampai kan dlm entry kali ini. 

Oh ya sebelum tu, saya sngt2 laaaa berterima kasih kpd sorang member dan keluarganya yg menerima saya sebagai tetamu di rumah mereka sementara menunggu hari kepulangan saya.. Bukan itu saja, sampai ke KLIA pn saya dihantar oleh beliau. Beliau ialah Irfan Ferhan dan keluarga. Saya doakan agar beliau dan keluarga sentiasa dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala urusannn... Aminn.
                               (foto bersama irfan ferhan, x sempat ambil gambar dekat KLIA) 

Maka, sampai di sini sahaja laaa entry saya utk kali ini, jumpa lagi pd entry yg seterusnya.

Terima kasih kerana sudi membaca.

Sekian.😁






Comments

Popular posts from this blog

BOT NAGA 🐲

Haiii pembaca pembaca entry saya sekaliannnn !!! Ni entry aku yang ke 13 ( waa tasabar nak habiskan blog ni hahah) So agak agak aku nak cerita pasal apa eh kalini ? Haaa nak tau ? Jom bacaaa Haa cuba teka apa kitorang buat ni ?? Ini adalah sesi perkenalan kitorang kepada sukan air yang diberi nama dragonboat (ahh gitchew) Masa ni senior senior dan jurulatih dan tak lupa jugak officer ajar kitorang cara cara nak kayuh dragonboat. Haa nak kayuh ni bukan kayuh suka hati je tau sebab dia ada cara dia . Masa ni hari pertama kitorang turun boathouse and belajar benda baru. Memang la penat tapi bila kita dapat belajar benda yang baharu, mesti kita rasa seronok kan ? Haa kalau ada apa apa aktiviti just join je sebab ia akan menjadi kenangan kita pada masa akan datang and tak semua orang akan merasa apa yang kita lakukan . Gitcheww Okay cuba teka apa kitorang buat ni ?? Haa ni namanya daam keadaan rest. Pendayung ni ta boleh sesekali letak kat atas lantai , simen atau tanah. Sebab nanti dia cep

Nearest Park from my Home town

  HI GUYS  Let me talk about the nearest park from my home town to you guys. GUNUNG LEDANG Source : Google  Source :Google  Gunung Ledang National Park lies simply inside Johor's fringe with Melaka, around 30 km from the town of Muar. The recreation center encompasses the famous Mount Ophir, presently called Gunung Ledang, which is 1,276 meters high. As per a sign at the passage to the recreation center, Gunung Ledang is Malaysia's 64th most elevated mountain and the 6th generally hard to ascend, be that as it may, as should be obvious from the more point by point list on myMalaysia Mountains page, Ledang is in reality just the 134th most elevated pinnacle, and it doesn't rank in the best 20 tops as far as trouble. SOURCE : GOOGLE  There are different legends relating to the mountain including an otherworldly princess, gold and silver stores, the renowned warrior Hang Tuah and that's only the tip of the iceberg. It is viewed as a profound spot. One of the rumored roots

Brunei.Daruss.Salam

بسم الله الرحمن الرحيم . Assalamualaikum.So today I will share to you guys about my last year experience raya in Istana Nurul Iman in Brunei Darussalam.So,actually Brunei is my second hometown besides Kelantan. I will share to you guys a little bit about Brunei. (Source : Google Images) So,Brunei Darussalam is located on the north coast of the island of Borneo in Southeast Asia.The capital city is Bandar Seri Begawan.So,I will share about my last year experience raya in Brunei. (One day BEFORE RAYA) So,basically Brunei Raya is one day late before Malaysia.So,I came to Brunei on the first day Raya in Malaysia.I came to Brunei by ferry through Brunei-Labuan Ferry Express. This is my picture at the ferry while waiting the ferry to arrive.The estimated time arrival(ETA) is about 1 and 45 minutes.So,after that we all go to our relative house at Tutong.We arrive at my relative house about 1830 hours.It is so happening night before raya in my relative house. (T