Skip to main content

gift from God

Assalamualaikum dan selamat pagi kepada semua yang saya hormati sekalian (ceyhh). okay, aku nak sambung bercerita pasal orang yang aku dah anggap macam family sendiri. dan AMARAN mungkin kalini cerita aku jiwang sikit so harap dapat baca dengan ikhlas dan tak termuntah lah ye 😌


aku suka nama dia 'Sofea Elijah', cantik macam orangnya, known as 'ely'. aku kenal dia masa umur aku 13 tahun, masetu aku dapat tahu aku satu kelas dengan dia. even satu kelas tapi aku tak berapa nak kenal dia pun sebab tak rapat. first first aku nampak dia ni macam 'nerd' since dia pakai spec and dia boleh tahan pandai kalau exam je mesti no 1 (dan dia tersenarai dalam lawan aku dalam diam 😂). aku tak minat pun nak amik tahu pasal dia pada mulanya, cuma niat nak kawan biasa biasa je.


aku tak berapa nak ingat masa bila kitaorang rapat, mungkin masa form3 i guess ? even rapat pun still anggap macam kawan biasa sebab kitaorang ada group sendiri (perkara biasa lah tu kat sekolah kan) so group aku ni ada 6 orang semua sekali and dalam group tu ada pair masing masing, macam aku pair dengan orang lain dia pun pair dengan orang lain (paham kan ?). nak dijadikan cerita, masa form4 group kitaorang berpecah. sebab apa ? sebab semua dah lain kelas time tu dan aku dengan ely je yang satu kelas. dari situ kitaorang start rapat dan makin rapat dan makin rapat lagi (tak lupa juga kewujudan put dan daya) senang cerita rumah aku rumah dia juga, mak aku mak dia juga, kek aku pun kek dia juga HAHAHAH.


dia jenis yang suka tolong orang, baik, pandai, cantik, hipster (aku pun insecure dengan dia ni), paling penting pandai masak duhhh (sedap pulak tu) ni sejak kena quarantine ni masak aje kerja dia em. sometimes, dia jenis yang suka serious (haih senyum sikit kan comel tu) dan suka buat lawak stupid hahahah. jangan main main ngan dia, kalau dia atau kitaorang nak cari tahu pasal sesorang tu even dia sendiri pun tak kenal dan tak pernah tahu pasal orang tu, dia akan cari sampai lubang cacing and guess what ? dia jumpa semua socmed orang itu (seram duh). ouh yaa, tak lupa juga dia ni pantang nampak kek so sesiapa nak try dia bolehlah belajar buat kek (okay joke, dia dah berpunya kay)


dengan dialah aku banyak luangkan masa sama sama, aku ingat lagi masa lepas habis exam trial SPM (maybe ?) kitaorang rancang nak lepak tepi pantai sambil beli gorengan makan sama sama sebab nak hilangkan stress exam. and yup benda ni lah yang kitaorang kerap buat, lepas sekolah dia sanggup lepak rumah aku sebab dah janji nak lepak sama sama walaupun kita cuma lepak tepi pantai je aku hargai sangat masa tu. bila dengan dia aku rasa masa berjalan dengan pantas, sekejap je dia dah besar (HAHAHAHA) kenapa aku cakap macam tu ? yelah, masa kat sekolah dulu semua benda dia harapkan aku hahahaha. yaa, mungkin aku yang jaga dia tapi dia yang banyak nasihat aku, comfort aku (dia matured sebenarnya, saje dia je tanak tunjuk) bila dah sambung belajar, jarak pun dah jauh, jumpa pun dah jarang, aku harap dia tak lupakan aku hehe. *woii ely, kalau kau baca ni aku just nak cakap, aku rindu bila kau merayu kat aku suruh aku buat kek sebab kau nak melantak*.


terlalu banyak kenangan kita kalau nak cerita semua tak cukup jari aku nak kejar papan kekunci ni (sorry terhiperbola lagi) tapi kenangan satu ni aku takkan lupa yang masa dia keluar keluar dewan lepas habis exam chemist (last paper SPM) dia menangis (dia susah nak nangis duh) tapi sebab masetu lah masa terakhir kitaorang berjumpa dan kitaorang taktahu lepas ni kitaorang dapat jumpa ke tak since daya pun masetu akan balik sabah and aku pun nak pindah (tanpa pengetahuan diorang). kalau berjumpa pun mesti semuanya tak complete dan sampai sekarang kami tak pernah jumpa i mean tak pernah jumpa yang complete *video call je mampu.


aku bersyukur Allah hadirkan diorang dalam hidup aku. diorang lah geng makan dalam kelas, setiap hari ade je benda diorang bawa atau beli untuk standby makan dalam kelas sebab takut ngantuk, hahahah lagi lagi time physics. aku ingat lepas habis SPM semuanya akan berakhir (cliche), tapi alhamdullilah diorang ni lah muka muka yang masih sanggup hadap aku, perangai moody aku, loyar buruk aku, annoying aku, diorang yang stay masa aku down (masehhhhhh). since kita pernah janji nak sambung belajar sama sama tapi tak kesampaian, aku just nak cakap iwuvyou girls 😣💟 kalau orang tanya aku, tak bosan ke asyik bercerita pasal diorang ? aku akan jawab 'tak' sebab diorang yang mewarnai hari aku <3

okaylah sampai di sini je, cerita aku kalini. terima kasih kepada yang sudi meminjamkan mata untuk membaca entry entry aku. bye guys....

Comments

  1. hello, i just wanna say that im grateful that you exist and i am very thankful that i got the chance to meet you in this life, growing and learning together though it is hard to see each other now but the thought of you rarely left my mind. you are like the sister i never had and the one who is always there back then and even now. thank you

    ReplyDelete
    Replies
    1. + daripada nama aku from elley to ely, you are still there and now, when i'm already a uni student and prefer to be called sofea, you are still there too. basically, kau selalu ada during every important phases in my life and i am glad because when i look back, you will always be a part of that precious memory

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

BOT NAGA 🐲

Haiii pembaca pembaca entry saya sekaliannnn !!! Ni entry aku yang ke 13 ( waa tasabar nak habiskan blog ni hahah) So agak agak aku nak cerita pasal apa eh kalini ? Haaa nak tau ? Jom bacaaa Haa cuba teka apa kitorang buat ni ?? Ini adalah sesi perkenalan kitorang kepada sukan air yang diberi nama dragonboat (ahh gitchew) Masa ni senior senior dan jurulatih dan tak lupa jugak officer ajar kitorang cara cara nak kayuh dragonboat. Haa nak kayuh ni bukan kayuh suka hati je tau sebab dia ada cara dia . Masa ni hari pertama kitorang turun boathouse and belajar benda baru. Memang la penat tapi bila kita dapat belajar benda yang baharu, mesti kita rasa seronok kan ? Haa kalau ada apa apa aktiviti just join je sebab ia akan menjadi kenangan kita pada masa akan datang and tak semua orang akan merasa apa yang kita lakukan . Gitcheww Okay cuba teka apa kitorang buat ni ?? Haa ni namanya daam keadaan rest. Pendayung ni ta boleh sesekali letak kat atas lantai , simen atau tanah. Sebab nanti dia cep

Nearest Park from my Home town

  HI GUYS  Let me talk about the nearest park from my home town to you guys. GUNUNG LEDANG Source : Google  Source :Google  Gunung Ledang National Park lies simply inside Johor's fringe with Melaka, around 30 km from the town of Muar. The recreation center encompasses the famous Mount Ophir, presently called Gunung Ledang, which is 1,276 meters high. As per a sign at the passage to the recreation center, Gunung Ledang is Malaysia's 64th most elevated mountain and the 6th generally hard to ascend, be that as it may, as should be obvious from the more point by point list on myMalaysia Mountains page, Ledang is in reality just the 134th most elevated pinnacle, and it doesn't rank in the best 20 tops as far as trouble. SOURCE : GOOGLE  There are different legends relating to the mountain including an otherworldly princess, gold and silver stores, the renowned warrior Hang Tuah and that's only the tip of the iceberg. It is viewed as a profound spot. One of the rumored roots

Brunei.Daruss.Salam

بسم الله الرحمن الرحيم . Assalamualaikum.So today I will share to you guys about my last year experience raya in Istana Nurul Iman in Brunei Darussalam.So,actually Brunei is my second hometown besides Kelantan. I will share to you guys a little bit about Brunei. (Source : Google Images) So,Brunei Darussalam is located on the north coast of the island of Borneo in Southeast Asia.The capital city is Bandar Seri Begawan.So,I will share about my last year experience raya in Brunei. (One day BEFORE RAYA) So,basically Brunei Raya is one day late before Malaysia.So,I came to Brunei on the first day Raya in Malaysia.I came to Brunei by ferry through Brunei-Labuan Ferry Express. This is my picture at the ferry while waiting the ferry to arrive.The estimated time arrival(ETA) is about 1 and 45 minutes.So,after that we all go to our relative house at Tutong.We arrive at my relative house about 1830 hours.It is so happening night before raya in my relative house. (T