Skip to main content

clumsy girl

selamat petang awak-awak sekalian, since aku tak habis lagi bercerita tentang kawan aku tuh, meh aku sambung kat sini soooooo........


this is Liyana Puteri binti Azlen or you can call her 'put' or 'yana' for short. kenapa tajuk tuh clumsy girl ? you guys akan tahu nanti. okay mari kita throwback time first first aku kenal dia, lets gooooooo.....

aku ingat lagi masa tu aku form3 and of course dia pun form3 juga. so masetu aku tak ingat bila dan hari apa (sebab aku pun tak minat nak amik tahu pasal dia ni HAHAHAH) tapi tibe tibe aku dengar cerita dari kawan kawan yang ada budak baru kelas sebelah. time tu aku dari kelas KAA and dia KRK so kelas kitaorang sebelah sebelah. kalau korang tengok muka dia bila berdepan sumpah innocent gila bapakk ahhh. tapi tulah aku benci dia, nak tahu sebab apa ? 😌 sebab dia rapat ngan boyf aku time tu (ee budak budak sangat aku ni HAHAHAHA) tapi takpe sebab dia pun benci aku time tu, auchhh sweetnya kita ni kan put 😂. guess what, aku tak pernah pun terfikir nak berkawan dengan dia since aku pun jenis yang kalau dah benci memang aku benci lah em. tapi.....


orang orang pernah cakap "jangan terlalu benci nanti jadi sayang", aku ingatkan ni berlaku antara lelaki dengan perempuan je tapi antara perempuan pun berlaku juga ea dan buktinya adalah kisah kami. semua cerita bermula masa kami form4, bila kami dapat satu kelas (aturan kelas kan ikut result pt3).


kan kalau hari first nak daftar kelas kena kemas kelas sekali right ? time tu lah masanya nak pilih tempat duduk, nak pilih siapa yang nak duduk dengan kau, semua lah. and then masetu aku dengan ely lambat masuk kelas so semua tempat majority memang dah penuh cuma tempat si put ni je yang kosong. dah takde pilihan, dalam hati aku 'duduk je lah nakkk'. bila dah naik sekolah kami memang end up duduk satu group. mula mula aku memang berat mulut nak tegur dia, nasib lah si ely ni mulut dia banyak tanya itu tanya ini kat si put ni. tapi aku dari berat mulut nak bertegur tetiba jadi ringan. dan aku rasa dia ni takdelah teruk sangat macam orang orang cakap pasal dia. bila aku kenal dia baru aku tau dia ni macam mana dannnnnn....... aku menyesal pernah benci dia sebab sekarang dia tersenarai dalam orang yang penting bagi aku 💕


si put ni memang penghibur dalam squad kami, sebab apa ? sebab dia lah bahan buli kitaorang incase kalau kitaorang bosan (ya Allah jahatnya akuuuu) tapi satu benda yang aku respect kat dia ni, dia tak pernah simpan dendam or terasa hati dengan kitaorang even kitaorang buli or ejek dia. dia still dengan senyuman dan muka innocent dia. tapi 😂 dia ni yang jenis clumsy senang cite dia ni suka malukan diri sendiri dan 'kami' (i miss that time), SELALU okay SELALU bukan kekadang. kadang tu sampai malas nak ngaku kawan, hahahahah. haa, satu lagi aku paling rasa nak hempuk je budak ni, nak tahu kenapa ? dia ni kalau buat kerja ya ampunnnnn lambat bangetttt. alasannya "chillah, banyak masa lagi" *sambil makanan tak pernah lepas dari tangan dia (kuat makan budak ni kalau nak tahu). dan tak lupa geng geng daya, kuat tidur dalam kelas 😑. tapi dalam squad kitaorang dia ni lah paling makcik bawang 😂 semua information pasal gosip (apa apa je) haa semuanya hasil daripada dia, senang cite kitaorang akan pelik bin ajaib bila tengah tengah gosip and then dia cakap "aku taktahu pun pasal ni" haa tu memang pelik tapi jarang ah berlaku sebab yang akan cakap macam tu biasanya aku je 😂


sekarang dia dah sambung belajar dekat kolej matrikulasi johor, hahahahah aku ingat lagi dia cakap kat aku "saph, jomlah masuk sini sekali" yup, kalau tak aku sambung belajar kat sana dengan dia tapi takde rezeki kita nak belajar sama sama macam dulu 😌


so itu jelah yang boleh aku cerita tentang dia since aku pun taktahu nak tulis apa lagi hahahah.

to be continue with my best ever partner, see yahh....

Comments

Popular posts from this blog

BOT NAGA 🐲

Haiii pembaca pembaca entry saya sekaliannnn !!! Ni entry aku yang ke 13 ( waa tasabar nak habiskan blog ni hahah) So agak agak aku nak cerita pasal apa eh kalini ? Haaa nak tau ? Jom bacaaa Haa cuba teka apa kitorang buat ni ?? Ini adalah sesi perkenalan kitorang kepada sukan air yang diberi nama dragonboat (ahh gitchew) Masa ni senior senior dan jurulatih dan tak lupa jugak officer ajar kitorang cara cara nak kayuh dragonboat. Haa nak kayuh ni bukan kayuh suka hati je tau sebab dia ada cara dia . Masa ni hari pertama kitorang turun boathouse and belajar benda baru. Memang la penat tapi bila kita dapat belajar benda yang baharu, mesti kita rasa seronok kan ? Haa kalau ada apa apa aktiviti just join je sebab ia akan menjadi kenangan kita pada masa akan datang and tak semua orang akan merasa apa yang kita lakukan . Gitcheww Okay cuba teka apa kitorang buat ni ?? Haa ni namanya daam keadaan rest. Pendayung ni ta boleh sesekali letak kat atas lantai , simen atau tanah. Sebab nanti dia cep

Nearest Park from my Home town

  HI GUYS  Let me talk about the nearest park from my home town to you guys. GUNUNG LEDANG Source : Google  Source :Google  Gunung Ledang National Park lies simply inside Johor's fringe with Melaka, around 30 km from the town of Muar. The recreation center encompasses the famous Mount Ophir, presently called Gunung Ledang, which is 1,276 meters high. As per a sign at the passage to the recreation center, Gunung Ledang is Malaysia's 64th most elevated mountain and the 6th generally hard to ascend, be that as it may, as should be obvious from the more point by point list on myMalaysia Mountains page, Ledang is in reality just the 134th most elevated pinnacle, and it doesn't rank in the best 20 tops as far as trouble. SOURCE : GOOGLE  There are different legends relating to the mountain including an otherworldly princess, gold and silver stores, the renowned warrior Hang Tuah and that's only the tip of the iceberg. It is viewed as a profound spot. One of the rumored roots

Brunei.Daruss.Salam

بسم الله الرحمن الرحيم . Assalamualaikum.So today I will share to you guys about my last year experience raya in Istana Nurul Iman in Brunei Darussalam.So,actually Brunei is my second hometown besides Kelantan. I will share to you guys a little bit about Brunei. (Source : Google Images) So,Brunei Darussalam is located on the north coast of the island of Borneo in Southeast Asia.The capital city is Bandar Seri Begawan.So,I will share about my last year experience raya in Brunei. (One day BEFORE RAYA) So,basically Brunei Raya is one day late before Malaysia.So,I came to Brunei on the first day Raya in Malaysia.I came to Brunei by ferry through Brunei-Labuan Ferry Express. This is my picture at the ferry while waiting the ferry to arrive.The estimated time arrival(ETA) is about 1 and 45 minutes.So,after that we all go to our relative house at Tutong.We arrive at my relative house about 1830 hours.It is so happening night before raya in my relative house. (T