Skip to main content

My favourite Moments in my life (part 1)

Assalamualaikum dan selamat malam semua πŸ‘‹πŸ» apa khabar semua ? hola hola saya lagi di sini. So, seperti tajuk yang telah dinyatakan. Hari ni saya akan bercerita beberapa favourite / memorable moments dalam hidup saya :’) Banyak sangat kenangan yang apabila kita ingat kembali hampir nak menangis rasa sebab semuanya sudah berlalu :( Tapi apa apa pun hidup perlu diteruskan and keep going stghong okay πŸ’ͺ🏻Tanpa melengahkan masa

#1 Batch Stravar 1418
source : phone gallery
Ni la batch yang saya bersama selama 5 tahun di sekolah menengah. Banyak kenangan bersama mereka semua. Ada yang pahit dan ada yang manis. Ada juga bertambah dan berkurang juga bilangan anggotanya. Tetapi apa apa pun kami tetap bersatu hati sampailah tamat persekolahan kami

#2 Raya bersama Stravar
source : phone gallery
Alhamdullilah ni ialah raya tahun terkakhir kami bersama-sama sebagai sebuah ‘keluarga’ raya pada tahun tu boleh dikatakan yang paling lit ah. Hahahhah. Disebabkan of course la kami yang handle persembahan semua kan. Artis-artis kami dapat membuat persembahan dengan paling perform ah. Haihh i miss this moment :( maklumlah saya beraya kat maktab 3 kali je dapat atas sebab-sebab tertentu

#3 Praktikal Haji
source : phone gallery
Okay setiap tahun sekolah kami akan adakan praktikal yang berkaitan dengan keagamaan iaitu bagi ibadah yang berkaitan dengan agama islam la. So, setiap batch mempunyai ibadah praktikal tersendiri sebagai contoh, sembeli ayam, memandikan jenazah dan lain-lain lagi. Oleh itu, tidak asing lagi sama juga seperti sekolah lain bagi form 5 akan dibuat praktikal bagi ibadah haji. And, praktikal ni banyak memberi oengalaman kepada kami bagaimana situasi ketika haji nanti and in sha allah semoga semua nya dapat menjejakkan kaki ke tanah suci mekah, amin. 


#4 Iftar perdana kelas (diluar iaitu kami sendiri-sendiri yang buat)
source : phone gallery
Okay ini adalah iftar ‘perdana’ yang kami buat sendiri and btw ni adalah class saya punya. Tapi, tak semua yang dapat hadirkan diri :( Tetapi apa apa pun kami tetap bersyukur kerana dapat berbuka puasa bersama-sama kerana ini adalah berbuka puasa yang terakhir kami bersama :( sebelum masing-masing melanjutkan pelajaran ke peringkat universiti. Hm bila nak buat reunion ni geng:(


Itu sahaja la daripada saya untuk part 1 ni. Nanti kita sambung lagi eh dalam Part 2 ☺️


Comments

Popular posts from this blog

Nearest Park from my Home town

  HI GUYS  Let me talk about the nearest park from my home town to you guys. GUNUNG LEDANG Source : Google  Source :Google  Gunung Ledang National Park lies simply inside Johor's fringe with Melaka, around 30 km from the town of Muar. The recreation center encompasses the famous Mount Ophir, presently called Gunung Ledang, which is 1,276 meters high. As per a sign at the passage to the recreation center, Gunung Ledang is Malaysia's 64th most elevated mountain and the 6th generally hard to ascend, be that as it may, as should be obvious from the more point by point list on myMalaysia Mountains page, Ledang is in reality just the 134th most elevated pinnacle, and it doesn't rank in the best 20 tops as far as trouble. SOURCE : GOOGLE  There are different legends relating to the mountain including an otherworldly princess, gold and silver stores, the renowned warrior Hang Tuah and that's only the tip of the iceberg. It is viewed as a profound spot. One of the rumore...

habit

morning guys !   aku nak share pasal habit aku, semua orang ada habit kan ? so habit aku ni aku suka dengar lagu kanak kanak huhu ^-^ sebab aku memang suka dengar lagu, kadang kadang bila adik aku buka tv ke youtube ke aku tumpang ah menyelit senyap senyap tak pun pasang telinga hehe.  so lagu yang pemes sekarang mestilah didi & friends (sape je taktahu en), suka betul aku kalau adik aku buka lagu tu mesti aku akan curi curi tengok HAHAHAHA. aku suka lagu ni sebab aku rasa aku ni masih muda πŸ˜‹ hehehehe  lagu kedua pulak aku suka dengar lagu omar & hana sebablagu lagu ni semua tentang islam. bagi aku lagu ni bagus kalau dideahkan kepada anak anak yang sedang membesar sebab dapat lah juga untuk diorang mengenal adab dalam islam.  chichi & chacha apa kurangnya best juga kalau dengar. kadang kadan boleh tambah ilmu pengetahuan sebab dalam cerita ni (cerita ke lagu ea ? whatever lah) akan ada satu slot yang menguji ota...

The Last Ariffians

Hey what's up guys... Dalam entry kali ni aku nak share serba sedikit tentang ex classmate aku. So masa form 5 dulu aku sekolah Kat SMK Tendong kelas 5Arif, the one and only science stream class kat skolah aku. So aku ni dalam kelas pandai la maksud nya, kelas jer pandai tapi kami kurang. Full strength 20 orang, 13 orang bunga 7 orang kumbang. Yaa.. kaum ADAM dalam kelas kami merupakan species  yang teracam. Faham faham jer la lelaki ni pemalas tambah pulak subjek science stream ni susah memang tak ramai la yang minat kan.           the last Ariffians sebab kelas kitorang last pakai name Arif Macam biasalah setiap kelas mesti Ada yang budak bising, skema, kaki tidur, geng ulat buku, pemalas,pendiam dan banyak lagi.  So dalam kelas aku lah yang pemalas home work kadang siap kadang tak. Kadang kadang function aku untuk memeriahkan kelas dengan menyakat classmates aku. Dulu kerja menyakat orang ni selalu aku buat sampai satu ...