Skip to main content

INDUCTION WEEK AT ALAM

Assalamualaikum ,apa khabar semua harap korang baik2 saja ok ya pada entry aku kali ni aku nak borak pasal masa aku induction week kat alam.fuhhhh okay baiklah pada tarikh 7.7.2019 itu adalah tarikh yang aku boleh katakan telah mengubah life aku kejutan budaya pun ada rasanya hehe sebab pada tarikh tu lah aku dah mula sambung belajar di alam ada kawan baru,rumah baru dan mcm2 lagi lah yg lain.pada waktu tu aku macam sedih gak lah sbb cuti dh habis uhuks,ok lah aku teruskan cerita bebel byk2 tak guna ok masa haritu aku dtg kat alam first sekali hari tu memang aku tengok ramai gila budak yang masuk alam lagi  ramai dari interview aku datang hari tu,First sekali pihak alam ni diorang suruh kita orang berkumpul dekat polaris hall untuk pendaftaran dan taklimat,dah habis tu dia suruh kita orang semua pergi test urin agak terkejut lah jugak ya aku ada terfikir gak ipt lain ada ke kena cek urin  kalau masuk haha, and then kita orang di berikan cabin masing2 tempat tinggal kita orang,and then kalau tak silap aku time induction ni ada beberapa event kalau x silap aku lepas dh bagi tmpt tinggal tu  kita org semua dibagi kan kumpulan engine 6group dan deck pun 7 group.Antara event dia mula2 yg aku ingat group aku lah ada main mcm satu permainan macam nak kata sukanneka bukan sukan neka tapi lebih kurang macam tu lah aku tak berapa nak ingat sebab dia macam bosan sikit hehe.Lepastu tu pulak event dia yang aku ingat swimming aduhh swimming ni mula yang pergi dekat 2 meter tu aku ok lagi lah sampai 4 meter tu dah k.o. Seterusnya apa yang paling aku ingat dan tidak akan melupakan ialah obstacle fuhh yang ni aku rasa memang aktiviti paling penat aku rasa sebab masa obstacle ni dia nak uji kecergasan fizikal kau Alhamdulilah semua baik2 saja aku dan group aku tempuhi.Dalam nak dekat hujung minggu obstacle tu pulak barulah  dia dah bagi2 kan kelas so aktiviti seterusnya lepasni semua dengan budak2 kelas aku sampailah sekarang, and hari induction week yang last tu barulah ditunjukkan tempat2 dekat alam ni sambil aktiviti bergotong royong di kawasan alam tu adehh .ni beberapa gambar masa aku gan dak kelas aku beriadah sambil bergotng -royong huhu
                                                                           source:phone
                                                                             source:phone
                                                                             source:phone
                                                                            source:phone

Comments

Popular posts from this blog

Nearest Park from my Home town

  HI GUYS  Let me talk about the nearest park from my home town to you guys. GUNUNG LEDANG Source : Google  Source :Google  Gunung Ledang National Park lies simply inside Johor's fringe with Melaka, around 30 km from the town of Muar. The recreation center encompasses the famous Mount Ophir, presently called Gunung Ledang, which is 1,276 meters high. As per a sign at the passage to the recreation center, Gunung Ledang is Malaysia's 64th most elevated mountain and the 6th generally hard to ascend, be that as it may, as should be obvious from the more point by point list on myMalaysia Mountains page, Ledang is in reality just the 134th most elevated pinnacle, and it doesn't rank in the best 20 tops as far as trouble. SOURCE : GOOGLE  There are different legends relating to the mountain including an otherworldly princess, gold and silver stores, the renowned warrior Hang Tuah and that's only the tip of the iceberg. It is viewed as a profound spot. One of the rumore...

habit

morning guys !   aku nak share pasal habit aku, semua orang ada habit kan ? so habit aku ni aku suka dengar lagu kanak kanak huhu ^-^ sebab aku memang suka dengar lagu, kadang kadang bila adik aku buka tv ke youtube ke aku tumpang ah menyelit senyap senyap tak pun pasang telinga hehe.  so lagu yang pemes sekarang mestilah didi & friends (sape je taktahu en), suka betul aku kalau adik aku buka lagu tu mesti aku akan curi curi tengok HAHAHAHA. aku suka lagu ni sebab aku rasa aku ni masih muda πŸ˜‹ hehehehe  lagu kedua pulak aku suka dengar lagu omar & hana sebablagu lagu ni semua tentang islam. bagi aku lagu ni bagus kalau dideahkan kepada anak anak yang sedang membesar sebab dapat lah juga untuk diorang mengenal adab dalam islam.  chichi & chacha apa kurangnya best juga kalau dengar. kadang kadan boleh tambah ilmu pengetahuan sebab dalam cerita ni (cerita ke lagu ea ? whatever lah) akan ada satu slot yang menguji ota...

The Last Ariffians

Hey what's up guys... Dalam entry kali ni aku nak share serba sedikit tentang ex classmate aku. So masa form 5 dulu aku sekolah Kat SMK Tendong kelas 5Arif, the one and only science stream class kat skolah aku. So aku ni dalam kelas pandai la maksud nya, kelas jer pandai tapi kami kurang. Full strength 20 orang, 13 orang bunga 7 orang kumbang. Yaa.. kaum ADAM dalam kelas kami merupakan species  yang teracam. Faham faham jer la lelaki ni pemalas tambah pulak subjek science stream ni susah memang tak ramai la yang minat kan.           the last Ariffians sebab kelas kitorang last pakai name Arif Macam biasalah setiap kelas mesti Ada yang budak bising, skema, kaki tidur, geng ulat buku, pemalas,pendiam dan banyak lagi.  So dalam kelas aku lah yang pemalas home work kadang siap kadang tak. Kadang kadang function aku untuk memeriahkan kelas dengan menyakat classmates aku. Dulu kerja menyakat orang ni selalu aku buat sampai satu ...