Skip to main content

The Forgotten Things

👍 Facebook Emoji List — Emojis and Reacts for Facebook [Updated ...

Assalamualaikum & salam sejahtera gaiss.
Harap semuanya dalam keadaan yang sihat dan cerdas selalu.
Okay, hari ni aku ingin cerita sikit tentang "The Forgotten Things" dalam erti kata lain "perkara yang selalu dilupakan"

Semestinya banyak perkara yang selalu kita terlupa dan memang selalu kita tidak hiraukan.
Tapi tidak mengapa, di sini, aku cuma mahu cerita sedikit sahaja pasal "the forgotten things" dan mungkin perkara ni boleh mengubah diri kita untuk menjadi insan yang lebih baik andai kita cuba untuk mengamalkannya.

1. Ucapan Terima Kasih         
Artical Archives - Page 4 of 22 - AsiaCamp
(sumber google)

Sebagai manusia, kita hidup untuk saling melengkai dan bantu membantu antara satu sama lain. Sebagai insan yang lemah kita pasti akan memnita tolong daripada orang lain. Itu memang sudah menjadi kebiasaannya. Tapi, kita selalu lupa untuk ucap "terima kasih" setelah mendapat pertolongan tersebut. Ucapan "terima kasih" memberi makna yang besar kepada orang yang membantu. Sekurang kurangnya, kita perlu menghargai usaha orang lain kepada kita sebab setiap orang memiliki untuk rasa diri dihargai. Jadi, hanya dengan ucapan ini kita boleh menghargai orang lain.


2.Meminta maaf.
Cara Minta Maaf yang Baik — Universitas Ciputra Entrepreneurship ...
(sumber google)

Ucapan meminta "maaf" atau lebih mudah dan simple "sorry". Hanya satu perkataan yang mudah dan singkat tapi, ucapan ini lah yang sering tidak diendahkan oleh kita. Sebagai manusia, kita tidak sempurna dan sering melakukan kesalahan kepada diri sendiri mahupun orang lain. Jadi, berusaha lah untuk meminta maaf setelah melakukan sesuatu kesilapan tidak kisah sama ada kecil mahupun besar.

perkataan maaf itu magis.... | Quotes & Writings by Ayuni Azhar ...
(sumber google)

Satu lagi dari perkataan maaf, kita dapat menerima hakikat yang kita ni hanyalah insan yang lemah dan mampu untuk merendahkan diri kita daripada ego yang menggunung tinggi.


Dua perkara tersebut hanyalah perkataan. Namun, dua perkataan tersebut sangat memberi impak dalam kehidupan kita andai kita mengamalkannya. Dua perkara tersebut In sha Allah akan membantu kita untuk menjadi insan yang lebih baik.

Oleh itu, saya harap perkongsian ini memberi manfaat kepada pembaca
dan kepada semua, Terima kasih saya ucapkan.

Kata Kata Minta Maaf Tulus Terdalam | Dengan Gambar - Canva
(sumber google)


Sekian.
Terima Kasih 2 Perkataan Yang Semakin Mahal Harganya Zaman Ini












(sumber google)

Comments

Popular posts from this blog

Nearest Park from my Home town

  HI GUYS  Let me talk about the nearest park from my home town to you guys. GUNUNG LEDANG Source : Google  Source :Google  Gunung Ledang National Park lies simply inside Johor's fringe with Melaka, around 30 km from the town of Muar. The recreation center encompasses the famous Mount Ophir, presently called Gunung Ledang, which is 1,276 meters high. As per a sign at the passage to the recreation center, Gunung Ledang is Malaysia's 64th most elevated mountain and the 6th generally hard to ascend, be that as it may, as should be obvious from the more point by point list on myMalaysia Mountains page, Ledang is in reality just the 134th most elevated pinnacle, and it doesn't rank in the best 20 tops as far as trouble. SOURCE : GOOGLE  There are different legends relating to the mountain including an otherworldly princess, gold and silver stores, the renowned warrior Hang Tuah and that's only the tip of the iceberg. It is viewed as a profound spot. One of the rumore...

habit

morning guys !   aku nak share pasal habit aku, semua orang ada habit kan ? so habit aku ni aku suka dengar lagu kanak kanak huhu ^-^ sebab aku memang suka dengar lagu, kadang kadang bila adik aku buka tv ke youtube ke aku tumpang ah menyelit senyap senyap tak pun pasang telinga hehe.  so lagu yang pemes sekarang mestilah didi & friends (sape je taktahu en), suka betul aku kalau adik aku buka lagu tu mesti aku akan curi curi tengok HAHAHAHA. aku suka lagu ni sebab aku rasa aku ni masih muda 😋 hehehehe  lagu kedua pulak aku suka dengar lagu omar & hana sebablagu lagu ni semua tentang islam. bagi aku lagu ni bagus kalau dideahkan kepada anak anak yang sedang membesar sebab dapat lah juga untuk diorang mengenal adab dalam islam.  chichi & chacha apa kurangnya best juga kalau dengar. kadang kadan boleh tambah ilmu pengetahuan sebab dalam cerita ni (cerita ke lagu ea ? whatever lah) akan ada satu slot yang menguji ota...

The Last Ariffians

Hey what's up guys... Dalam entry kali ni aku nak share serba sedikit tentang ex classmate aku. So masa form 5 dulu aku sekolah Kat SMK Tendong kelas 5Arif, the one and only science stream class kat skolah aku. So aku ni dalam kelas pandai la maksud nya, kelas jer pandai tapi kami kurang. Full strength 20 orang, 13 orang bunga 7 orang kumbang. Yaa.. kaum ADAM dalam kelas kami merupakan species  yang teracam. Faham faham jer la lelaki ni pemalas tambah pulak subjek science stream ni susah memang tak ramai la yang minat kan.           the last Ariffians sebab kelas kitorang last pakai name Arif Macam biasalah setiap kelas mesti Ada yang budak bising, skema, kaki tidur, geng ulat buku, pemalas,pendiam dan banyak lagi.  So dalam kelas aku lah yang pemalas home work kadang siap kadang tak. Kadang kadang function aku untuk memeriahkan kelas dengan menyakat classmates aku. Dulu kerja menyakat orang ni selalu aku buat sampai satu ...