Skip to main content

My Precious Suhaida Si Cinta Hati ❤️😍

Assalamualaikum, salam sejahtera kepada semua.
So hari ini aku mahu tambah lagi satu entry dlm blog aku untuk menjadikannya entry yang ke-8.


(gambar sekadar hiasan)

Okay, dalam entry kali ni aku cuma mau cerita tentang cinta hati yang aku sayang dan rindu yang sentiasa di dalam hati. Dari tajuk tu pun kita boleh tau la kan siapa. Yaaaa, nama dia Suhaida.
Jadi perkenalkan

 (Suhaida)

Kucing ni aku namakan Suhaida. Aku ambil dari nama seorang insan yang juga aku sayangi. "Su" pula ialah nama galamournya.
Aku cerita la sikit macam mana aku jumpa dengan Su. .
Tidak silap aku, kali pertama aku jumpa Su tahun 2017 waktu tu dia dalam keadaan cedara dekat bahagian kaki. Dan masa tu belum lagi diberi nama Suhaida. Jadi, masa tu mak aku pun letak laa ubat sikit pada kaki dia , then lepas tu dia pun menghilangkan diri. Masa tu tak kisah sangat lagi dengan dia. Beberapa lama lepas tu, ada laaa seekor kucing ni, dia datang depan rumah aku "meow meow" la katanya kan sebab lapar. So aku pun bagi la makan dekat dia. Lepas tu, kucing menghilangkan diri lagi sebab memang biasa laa bagi kucing jalanan. Beberapa hari lepas tu dia datang lagi, sama la juga aku bagi makan then dia hilang lagi. Tapi lepas kali ke-2 tu aku pun cakap dekat mak aku, kalau dia datang lagi aku pelihara laa dia sebab aku perasan itu la kucing yang cedera tempoh hari. Lepas tu kucing tu memang betul betul datang lagi, mak aku kata ok jaaaa dan aku happy laa sebab boleh jaga kucing. Jadi, Dari situ lah bermulanya aku beri nama kucing ni Suhaida.

Su ni tinggal depan rumah aku, dia selalu cuba untuk masuk rumah aku tapi tidak dapat sebab tidak kena bagi. Jadi Su ni stay la dekat rak kasut rumah aku agak tinggi juga laaa, dekat dengan ruang besar pada grill pintu. Jadi dia pun jadikan situ tempat tidurnya. Setiap malam Su akan tidur dekat situ. Setiap pagi kalau dengar ja pintu rumah terbuka dia terus akan bangun,jadi setiap kali aku keluar rumah,aku belai dan cium kepala Su. Sama la juga kalau aku keluar untuk pergi ke sekolah. Sepanjang aku di sekolah, orang orang di rumah aku la yang akan jaga dia.

Sampai lah bulan julai 2019, aku pun sambung lah pengajian di ALAM. Jadi masa ni memang aku tidak dapat lah sudah untuk jaga dia. Agak sedih lah masa ni tapi apa boleh buat la kan, kena teruskan lah study. Then, lepas beberapa bulan aku tinggalkan rumah dan tinggalkan Su, aku pun dapat whatsapp dari kakak aku.


Bila dapat tahu ja pasal tu, terkejut sangat sebab macam tidak percaya lah kan, tapi memang tu lah hakikatnya. Dan aku kesal sebab aku teringat yang aku terlupa untuk belai dan cium Su sebelum aku pergi ke ALAM. Jadi masa tu memang terasa lah penyesalan sebab tidak dapat buat semua tu untuk kali yang terakhir pada Su.


So sekarang, tiada lah sudah peneman yang sentiasa menunggu di waktu pagi, yang akan datang pada malam hari, yang ku berikan makan dan minum, yang menjaga di hadapan pintu rumah, teman untuk bermain dan tiada lah sudah wang khas yang aku sediakan untuk membeli makanannya. Huhuu bila teringat semua tu , SENDU dan RINDU. Apapun, selamat tinggal Suhaida.

   (tempat tidur Su 😢)

Yang aku lebih sesali ialah tidak banyak gambar yang sempat  aku ambil bersama dengannya. Gambar yang ada pun rasanya telah hilang. Tapi tidak mengapalah biarlah itu semua menjadi kenangan yang sentiasa tersemat di jiwa.
Terima kasih Su, ku tuliskan kisah mu pada entry ini khas buat mu.




Selamat tinggal Suhaida😢👋


Setakat itu sahaja lah dulu entry untuk kali ini.
Terima kasih juga diucapakan kepada semua yang membaca.
Jumpa lagi pada entry akan datang.
 Harap semua sihat sihat selalu.

Sekian. 😁👋








Comments

Popular posts from this blog

BOT NAGA 🐲

Haiii pembaca pembaca entry saya sekaliannnn !!! Ni entry aku yang ke 13 ( waa tasabar nak habiskan blog ni hahah) So agak agak aku nak cerita pasal apa eh kalini ? Haaa nak tau ? Jom bacaaa Haa cuba teka apa kitorang buat ni ?? Ini adalah sesi perkenalan kitorang kepada sukan air yang diberi nama dragonboat (ahh gitchew) Masa ni senior senior dan jurulatih dan tak lupa jugak officer ajar kitorang cara cara nak kayuh dragonboat. Haa nak kayuh ni bukan kayuh suka hati je tau sebab dia ada cara dia . Masa ni hari pertama kitorang turun boathouse and belajar benda baru. Memang la penat tapi bila kita dapat belajar benda yang baharu, mesti kita rasa seronok kan ? Haa kalau ada apa apa aktiviti just join je sebab ia akan menjadi kenangan kita pada masa akan datang and tak semua orang akan merasa apa yang kita lakukan . Gitcheww Okay cuba teka apa kitorang buat ni ?? Haa ni namanya daam keadaan rest. Pendayung ni ta boleh sesekali letak kat atas lantai , simen atau tanah. Sebab nanti dia cep

Nearest Park from my Home town

  HI GUYS  Let me talk about the nearest park from my home town to you guys. GUNUNG LEDANG Source : Google  Source :Google  Gunung Ledang National Park lies simply inside Johor's fringe with Melaka, around 30 km from the town of Muar. The recreation center encompasses the famous Mount Ophir, presently called Gunung Ledang, which is 1,276 meters high. As per a sign at the passage to the recreation center, Gunung Ledang is Malaysia's 64th most elevated mountain and the 6th generally hard to ascend, be that as it may, as should be obvious from the more point by point list on myMalaysia Mountains page, Ledang is in reality just the 134th most elevated pinnacle, and it doesn't rank in the best 20 tops as far as trouble. SOURCE : GOOGLE  There are different legends relating to the mountain including an otherworldly princess, gold and silver stores, the renowned warrior Hang Tuah and that's only the tip of the iceberg. It is viewed as a profound spot. One of the rumored roots

Brunei.Daruss.Salam

بسم الله الرحمن الرحيم . Assalamualaikum.So today I will share to you guys about my last year experience raya in Istana Nurul Iman in Brunei Darussalam.So,actually Brunei is my second hometown besides Kelantan. I will share to you guys a little bit about Brunei. (Source : Google Images) So,Brunei Darussalam is located on the north coast of the island of Borneo in Southeast Asia.The capital city is Bandar Seri Begawan.So,I will share about my last year experience raya in Brunei. (One day BEFORE RAYA) So,basically Brunei Raya is one day late before Malaysia.So,I came to Brunei on the first day Raya in Malaysia.I came to Brunei by ferry through Brunei-Labuan Ferry Express. This is my picture at the ferry while waiting the ferry to arrive.The estimated time arrival(ETA) is about 1 and 45 minutes.So,after that we all go to our relative house at Tutong.We arrive at my relative house about 1830 hours.It is so happening night before raya in my relative house. (T